Lütfen aşağıdaki formu doldurun:
Renkler aslında birçok şeyi anlatır ve hissettirir. Gün içinde bulunduğunuz lokasyonlarda hiç renklerin etkisinde kalarak, bilinçaltınızda uyarılan bazı hissiyatlarınızın olduğunu fark ettiğiniz oldu mu? Sorunuzun cevabı evet ise haydi gelin renkleri ve anlamlarını sizinle inceleyelim.
Renkler sadece ana eve ara renklerden oluşmazlar, aynı zamanda sıcak ve soğuk renkler olarak da kendi içinde ayrılırlar. Sıcak renkler size iyimserliği hissettirirken soğuk renkler bazı zamanlarda size karamsarlık hissettirebilir. Renklerin tabi ki size hissettirdiği tek şey bunlar değil. Pazarlama stratejisi olarak da kullanılan renkler ve anlamları o anki algınızı da belirler. Girdiğiniz ortamlarda bulunan renkler aslında bilinçaltınızda tetikleyici mesajlar verir. Nasıl yani dediğinizi duyar gibiyiz. Ünlü fastfood zincirlerinde genellikle kırmızı renklerinin hâkim olmasının sebebi, bilinç altınıza açlık ve iştahınızı kabartan mesajlar göndermek ve kırmızı rengini pazarlama stratejisi olarak kullanmaktır. Buna renklerin psikolojik ve duygusal etkileri de diyebiliriz.
Karşınıza çıkan her markanın kendine ait renk skalası vardır.
Renleri tekli ve çoklu olarak birleştiğinde hepsi size farklı mesajlar verir. Renklerin
size tek başına bazı anlamlar ifade etmesinin yanı sıra çoklu renk kullanımında
da farklı anlamlar yüklediğini unutmamanınız gerekir. Dijital pazarlamada,
güvenlik esası ön planda olacağı için karşınıza genellikle mavi renk ve tonlarının
çıkması oldukça olası bir seçenektir. Aslında bakarsanız renkler ile pazarlama
stratejisi oluşturmak çok eğlenceli, sizin de bunu bilinçli algılayabiliyor
olmanız bir tüketici olarak analiz etmesi oldukça keyifli bir aktivite olacaktır.
Çevrenizde sık sık alışveriş halinde olduğunuz markaların renklerini
inceleyebilir ve sizde uyandırdıkları duyguları not edebilirsiniz rengarenk bir
not defteri çıkacağından eminiz.